דף הבית / בריאות זולו / איך לחיות חיים בריאים לפי חנוך רידר?

איך לחיות חיים בריאים לפי חנוך רידר?

איך לחיות חיים בריאים לפי חנוך רידר?

יותר ויותר בני אדם כבר מודעים לחשיבות ההתנהלות הנכונה על-מנת להבטיח בריאות מיטבית וחיים טובים באמת. יחד עם זאת, עדיין רבים מאיתנו מאמינים שמדובר במשימה מורכבת מאוד, אולי אפילו בלתי אפשרית, וזאת למרות שהקפדה על מספר עקרונות פשוטים תשפר משמעותית את המצב בכל מקרה. חנוך רידר, הבעלים לשעבר של רשת מוצרי הטיפוח והאיפור איל מקיאג', ממליץ על שלל דרכים שיובילו גם אתכם לחיים בריאים יותר.

לשתות מים, והרבה, ובתזמון נכון

מים הם אחד המרכיבים הבסיסיים לא רק בעולם ובגוף האדם אלא גם באורח חיים בריא. המים מעלים את רמת הערנות, משפרים את מראה עור הפנים, תורמים לפינוי פסולת מהגוף, מונעים כאבי ראש ומפחיתים את הסיכון ללקות במחלות שונות, ובנוסף כשאנחנו שותים מים אנחנו לא זקוקים למשקאות ממותקים שמזיקים לנו.

כמות המים שרצוי לשתות מדי יום משתנה בהתאם למשקל הגוף והפעילות שלנו (כך למשל מי שעובד עבודה פיזית ומזיע תוך כדי צריך לשתות יותר), כשבאופן כללי 10-12 כוסות מים הם הכמות האופטימלית ליום. מתוך כמות זו רצוי לשתות כוס מים אחת לפחות מיד כשמתעוררים, וכן כוס מים אחת כ-30 דקות לפני כל אחת מהארוחות, וזאת על-מנת לסייע לעיכול המזון.

להוציא את הטלוויזיה והמחשב מחדר השינה ורצוי גם לא להכניס סמארטפון

המלצה נוספת של חנוך רידר היא לא להכניס טלוויזיה או מחשב לחדר השינה, ואם כבר הכנסתם – היום זה היום המתאים ביותר להוציא אותם. כמו כן כדאי להימנע גם מהכנסת הסמארטפון לחדר השינה בלילה כשהולכים לישון, גם אם לפעמים זו נראית משימה בלתי אפשרית שהרי התרגלנו שהטלפונים החכמים נמצאים בהישג יד כל הזמן.

סיבה אחת לכך היא שכל המכשירים הנ"ל פוגעים באיכות השינה שלנו, הן מבחינה אנרגטית (בגלל החשמל והקרינה שהם פולטים) והן בגלל הסחות הדעת שהם מייצרים. בנוסף חדר שינה אמור לשמש למטרות אחרות כגון התרגעות, אינטימיות וכו', ונוכחות מחשב, טלוויזיה או סמארטפון לא מאפשרת לנו ליהנות מהאיכויות החשובות הנ"ל.

לאכול לאטולא לבצע עוד 100 פעולות תוך כדי

רופאים רבים כמו גם תזונאים מוסמכים מאמצים את הגישה החכמה של הרמב"ם בנוגע לאוכל, וכך גם חנוך רידר. בפרט ממליץ רידר על אכילה איטית, כך שתוכלו ליהנות מכל מאכל שנכנס לגוף שלכם וגם לא לאכול יתר על המידה – כשלועסים היטב כל מזון תחושת השובע מתעוררת תוך כדי ארוחה (שכן חלק מהמזון כבר מתעכל) ונמנעת אכילת יתר.

עוד רצוי לא לבצע פעולות שונות במקביל לאכילה, ובוודאי שלא לעבוד במהלך הארוחות, שכן במקרים אלה תשומת הלב מוסחת. במקום זאת, כדאי ליהנות מארוחות משותפות (עם בני המשפחה, עם החברים לעבודה וכו').

למה חנוך רידר ממליץ לצמצם את כמות השומנים הרוויים בתפריט?

שומנים רוויים, כלומר השומנים שנמצאים במזון שמקורו מן החי (גבינות, מוצרי חלב אחרים, בשר על סוגיו השונים), עלולים לפגוע בכלי הדם ובלב, ובאופן כללי מגדילים משמעותית את הסיכון ללקות בשורה ארוכה של מחלות. בנוסף עלולים שומנים אלה להגדיל את כמות הרדיקלים החופשיים בגוף, ואלה מאיצים את ההזדקנות ובאים לידי ביטוי גם במראה מבוגר יותר של עור הפנים והעור בכלל.

מצאו כל יום זמן לפעילות אהובה

אמנם לרובנו יש סדר יום עמוס מאוד וגדוש במטלות, אבל בכל זאת ממליץ חנוך רידר להקדיש לפחות 20-30 דקות מדי יום לפעילות אהובה – בין אם מדובר על האזנה למוזיקה, בין אם תחביב כזה או אחר, פעילות גופנית, קריאה, צפייה בתכנים מעניינים ומהנים וכו'. הפוגה מהמטלות והטרדות לא רק משפרת את איכות החיים אלא גם תורמת רבות לבריאות הפיזית.

אודות ariel

Check Also

ניתוח מפרק כתף

מפרק כתף הוא החלק המחבר בין עצם הזרוע בקצה העליון יחד עם עצם כדורית לחלק ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *